2009. november 4., szerda

Haladok a hajócsipkével

Tegnap és ma egészen szépen haladtam a hajócsipkével. Kezdek belejönni a technikába. Ráadásul rájöttem, hogy ha az ember tudja, hogy hogyan kell csinálni, akkor utána már egészen gyorsan halad egy-egy munkával.

Mivel a céltalan gyakorlást már untam egy kicsit, belefogtam egy egyszerűnek tűnő, de nagyon látványos darabba. Egészen jól ment az utolsó gyűrűig, amikor elfogyott a hajócskán lévő cérna. Ez így néz ki:

Mivel nem volt kedvem ugyan ezt újrakezdeni - egy kicsivel több fonallal - inkább megpróbálkoztam egy fülbevalóval, amit Fparduc blogjában láttam és nagyon megtetszett. Ezt végre sikerült is befejeznem, és egészen elégedett vagyok az eredménnyel. Íme:

Most már csak azt nem tudom, hogy hogyan tüntessem el a fonal két végét úgy, hogy ne legyen nagyon csúnya, de ez talán azért fog menni. :)

4 megjegyzés:

  1. Hű, ez aztán szenzációsan néz ki! Remélem, egyszer majd megmutatod, hogy csinálod!

    A legutóbbi emilemet megkaptad? Nem tudom, mi van, de mostanában megint vacakol valami, kezd már nagyon elegem lenni...

    VálaszTörlés
  2. Van egy olyan technika, hogy ha elfogy a fonalad, hozzákötözöd a következő adagot nagyon szorosan a maradék szál tövéhez, aztán amikor elkezdesz már az új fonallal csomózni, néhány csomó alá behúzod a vezető szál mellé az előző maradékát. Aztán, amikor már összehúztad, elvágod a kilógó szálat. Remélem érthetősen magyaráztam:)
    Ha csak simán befejezted az egészet, akkor nem tudom, arra még sose találtam megfelelő megoldást:) Én csak simán jól megcsomózom, ha több körben van csinálva valami, akkor minden alkalommal a kész dolog ugyanazon oldalán, hogy a csomó csak az egyik oldalon látszójanak, és akkor szépen elvágom. Nem szokott szétbomlani.

    VálaszTörlés
  3. Mondjuk érthetőent akartam írni, nem érthetősent:D

    VálaszTörlés
  4. £aucica: megpróbáltam és sikerült. Folytattam is, hamarosan felteszem a végeredményt. Köszi!

    VálaszTörlés